Under den senare tiden har jag blivit allt mer intresserad av att göra hälsosammaalternativ av klassiska recept.  Jag bygger min kost på varierande men alltid rena råvaror och undviker socker under majoriteten av alla veckodagar för att hålla blodsockret på en jämn nivå. Det har hjälpt mig att hålla god energi under dagarna och orka med träning, studier, arbete med allt däremellan! ☺️
 
 
Jag är rätt säker på att Pannkakor är en rätt de flesta ätit, antingen i skolan eller hemma under sin uppväxt. De har en söt smak, en helt perfekt krispig konsistens och tar en tillbaka till barndommens torsdagar.
Här är mitt pannkaksrecept som du kan äta med njutning och gott samvete varje dag som frukost- eller mellanmålsalternativ. Gjort på rena råvaror och fullproppad med hälsosamma näringsämnen! 
 
 
Recept Pannkakor
1-1,5 dl Mandelmjöl, fettreducerat
1 tsk fiberhusk
2 Ägg
1-1,5 banan 
En skvätt osötad Mandelmjölk (tillsätt lite i taget, smeten ska bli fyllig och seg)
 
Mixa samman alla ingredienser. Stek i en platt stekpanna med kokosolja för extra god smak. 
 
Recept Jordgubbskompott
4 dl frysta Jordgubbar
3 msk Sukrin (sötning)
 
Koka upp jordgubbar och sukrin i kastrull under låg värme tills att all vätska är borta. 
 
Häll över de nygräddade pannkakorna och njut!
 
💗
 
 
 
A M

Men mums! Jag sitter här i skolan just nu... inte kul :(

Svar: Haha förlåt 🙈🙈❤️
Unni Lundblom Edman

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress